Wybitnie nowoczesne regały magazynowe

Problemem jeśli chodzi o produkcję regałów magazynowych nie jest wyprodukowanie regału ze stali, który jest wysoki na dwa metry, szeroki na pół i długi na trzy. Nawet jeśli ten regał ma w swojej konstrukcji osiemnaście półek z blachy stalowej grubej na trzy milimetry, to w czasach obecnych typowa linie produkcyjna wyprodukuje coś w tym style w mniej niż trzy godziny. W ten proces należy wliczyć też lakierowanie proszkowe, które jest dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o sztywne konstrukcje.

Problemem jeśli chodzi o produkcję regałów magazynowych nie jest wyprodukowanie regału ze stali, który jest wysoki na dwa metry, szeroki na pół i długi na trzy. Nawet jeśli ten regał ma w swojej konstrukcji osiemnaście półek z blachy stalowej grubej na trzy milimetry, to w czasach obecnych typowa linie produkcyjna wyprodukuje coś w tym style w mniej niż trzy godziny. W ten proces należy wliczyć też lakierowanie proszkowe, które jest dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o sztywne konstrukcje. Dlatego producenci regałów tego typu spore wyzwanie widzą w regale magazynowym wysokim na niemal dwadzieścia metrów, na którym składuje się setki palet towarów. Regał ten stanowi też oparcie dla dźwigu, który przenosi palety z towarami na wózki, a tymi wózkami jeżdżą magazynierzy lub poruszają się one wzdłuż szyn zatopionych w podłodze danego gigantycznego magazynu. Właśnie zbudowanie takiej infrastruktury magazynowej stanowi wyzwanie.

Montaż gigantycznych regałów magazynowych

Trudno w całości przetransportować regał magazynowy szeroki na trzy metry, wysoki na ponad dwadzieścia i długi na ponad sto. Jednym słowem tego typu regałów nie transportuje się w formie, w której widać je w magazynach, bo drogi lokalne zazwyczaj są zbyt kręte, przęsła mostów znajdują się zbyt nisko, a do tego jeszcze dochodzą przeszkody takie jak drzewa i sygnalizacja świetlna. dlatego te regały montuje się z części, które dowozi się do konkretnej hali magazynowej za pomocą aut dostawczych. Ten rodzaj transportu takiego regału jest i szybszym i prostszym jednocześnie, choć wpływa to na termin oddania danej hali magazynowej do użytku. Jeśli natomiast o konstrukcję takiego regału oparty jest dźwig do unoszenia i opuszczania palet, to jego montaż jest trudniejszym i bardziej czasochłonnym. Mowa tu dokładnie o tym, że ten osprzęt dodatkowy musi funkcjonować zgodnie z projektem.

Konstrukcja hali magazynowej musi współgrać z regałem

Chyba każdy architekt doskonale wie o tym, że wysoki i długi regał magazynowy nawet bez palet z towarem ważyć może dziesiątki ton, czyli wywiera spory nacisk na magazynową posadzkę. Podobnie jest z masywnymi maszynami w hali produkcyjnej. Właśnie z tej przyczyny warto zrobić wybitnie mocny fundament pod całą halą magazynową, ale to koszt, bo mocna posadzka na całości to fundament z wielu ton stali i to także wiele ton betonu. Kluczowe znaczenie ma też to że wylanie takiego fundamentu kosztuje i musi potrwać. Dlatego też zazwyczaj podłogę wzmacnia się w miejscach, w których będą stały wielkie i masywne regały magazynowe. Budowa takiego magazynu trwa krócej i co najważniejsza jest to konstrukcja tańsza.

Zdjęcie utworzone przez senivpetro - pl.freepik.com